Over Bobex

Wie is Bobex?

Bobex is opgericht door Jean-Louis Van Marcke en David Schnall, in 1999. Hun idee was simpel: "Hoe kunnen we mensen helpen om snel en efficiënt een leverancier of vakman te vinden?" Er bestond toen nergens een plaats waar je eenvoudig offertes kon krijgen en vergelijken. Hun ambitie was om verder te gaan dan de bedrijvengidsen uit de jaren '80 en de zoekmotoren uit de jaren '90. Ze wilden vertrekken van de behoefte van een persoon en hem/haar meteen een oplossing op maat te bieden.

Het Bobex concept - Uniek en innovatief

De oprichters van Bobex zochten naar een model om twee partijen samen te brengen, die elkaar vaak moeilijk wisten te vinden. De koper zoekt de ideale verkoper, terwijl deze laatste steeds op zoek is naar nieuwe klanten. Toen kwam de idee om een soort datingsite te maken, gebaseerd op offerteaanvragen. Bobex helpt de aanvragers om hun behoeften duidelijk te maken, en we match-en deze met de gepaste aanbieders, in functie van competentie, capaciteit en regio. Zo ontstond Bobex...

Waar staat Bobex voor?

Bobex staat voor ondernemerschap, kwaliteit en lange termijn. Wij zijn ondernemers, met ondernemers, voor ondernemers. Drive, zelfstandigheid en innovatie zijn hier hier geen loze begrippen. Ze zijn ons DNA. Maar wij bouwen ook stevige lange termijn relaties op met onze klanten, gebaseerd op de kwaliteit van onze diensten. Ook ons team is zo gebouwd, een stevige cultuur van gedreven mensen die open, respectvol en lange termijn kunnen denken.

En de naam...?

De naam Bobex is het resultaat van (wellicht?) één van de eerste virale campagnes (in het jaar 2000). We hebben toen een email wedstrijd georganiseerd om een merknaam te vinden. Deze moest kort (5 letters), krachtig, eenvoudig, internationaal en uiteraard moest de "dot com" domeinnaam beschikbaar zijn... Wij kregen meer dan 200 inzendingen, uit gans Europa en de winnaar (Herwig V., een Belgische bankier uit Amsterdam) won een Palm Pilot VII. BOBEX stond oorspronkelijk voor "Best of Business EXchange", maar ondertussen is het een merk op zich geworden.

Mensen maken het verschil !

"You don't build a business. You build people and then people build the business" (Z. Ziglar)