Vergelijk gratis offertes op maat voor sociaal secretariaat

Op zoek naar de beste deal? Ontvang gratis offertes en kies de ideale sociale secretariaten. Via Bobex ontvang je gratis en vrijblijvend offertes van ervaren vakspecialisten in jouw buurt. Vergelijk hun sociaal secretariaat voorstellen en kies de oplossing die het best bij jou past.

Step 1/10
Beantwoord enkele korte vragen en kom in contact met betrouwbare vakspecialisten. We vragen uw adresgegevens zodat we specialisten kunnen selecteren die actief zijn in uw regio.
1*. Hoeveel medewerkers (inclusief bedrijfsleiders) telt uw bedrijf of organisatie?
2*. In welke sector bent u actief?
3*. Wat bent u?
4. Wat is uw ondernemingsnr. (BTW nr.)?
5. Heeft u al een dienst voor preventie en bescherming op het werk?
6. Beschrijving van uw project
Adres
Op basis van uw adres gaan wij op zoek naar professionele installateurs uit uw buurt.
Genoteerd!
Voer een geldig adres in
Prima!
Voer een geldige postcode in
Goed gedaan!
Voer een geldige stad in
Uw gegevens
Onze specialisten nemen zelf contact op voor een vrijblijvend bezoek. Ze luisteren naar uw wensen en werken een prijsofferte op maat uit. Vergelijk hun voorstellen en bespaar!
Aangenaam!
Gelieve uw voornaam in te voeren
Leuke naam!
Gelieve uw familienaam in te voeren
Top!
Voer een geldige bedrijfsnaam in
Prima!
Voer een geldige bedrijfs-btw in
Ziet er goed uit!
Vul een geldig e-mailadres in
Perfect, klaar voor verzending!
Vul een geldig telefoonnummer in

Hoe werkt het ?

Omschrijf wat je zoekt

Wil je dat één van onze medewerkers contact met je opneemt? Vul ons formulier in en beschrijf je project.

Wij selecteren voor jou de beste specialisten

We contacteren de specialisten die het best matchen met je project. Zij bellen je op om een afspraak te maken en een offerte op te maken.

Vergelijk en kies

Je hoeft enkel nog te kiezen met welke specialist je in zee gaat.

Zij ontvingen al hun offertes

Hieronder vind je verschillende meningen over ons werk en onze website

Offerte sociaal secretariaat aanvragen: diensten, prijzen en advies

Op zoek naar een sociaal secretariaat (ook wel sociaal bureau) dat past bij uw onderneming? In dit artikel komt u te weten hoe u relevante offertes opvraagt, het aanbod objectief vergelijkt, en finaal het juiste sociaal secretariaat kiest voor uw bedrijf. 

Met de juiste partner aan uw zijde zorgt u voor een efficiënt beheer van uw loon- en personeelsadministratie, optimaliseert u de loonkosten. Plus, kan u steeds rekenen op sociaal en juridisch advies op maat.

Snel en eenvoudig meerdere offertes tegelijk ontvangen
Vul het offerteformulier in en vergelijk vrijblijvende offertes op maat
arrow Vergelijk gratis offertes

Wat doet een sociaal secretariaat (ook wel sociaal bureau) voor uw onderneming?

Een sociaal secretariaat helpt u met loonadministratie, personeelsadministratie en juridisch en sociaal advies op maat. We gaan hieronder dieper in op de dienstverlening:

De aangeboden service verschilt sterk per secretariaat. Verken het aanbod snel, eenvoudig en volledig vrijblijvend via ons offerteformulier.

1. Loonadministratie

De kerntaak van een sociaal secretariaat is het beheren van de loonadministratie. Zo zorgt het sociaal secretariaat ervoor dat elke werknemer correct en tijdig wordt uitbetaald, dat u aan al uw wettelijke verplichtingen voldoet, en dat u de loonkosten optimaliseert waar mogelijk.

Payrollbeheer: Loonfiches, loonkosten en RSZ-bijdragen

Het sociaal secretariaat zorgt voor zaken als de loonberekening, het opmaken en uitsturen van de loonfiches, en het berekenen en verwerken van de loonkosten en sociale bijdragen. Denk aan de RSZ-bijdragen, uw bedrijfsvoorheffing, vakantiegeld, (sectorale premies) en meer. 

Loonkosten optimaliseren

Daarnaast kan uw sociaal secretariaat u helpen bij het optimaliseren van uw loonkosten. Denk aan het beheren van doelgroepverminderingen, kortingen en premies.

Een gouden vergrootglas met houten handvat boven een papier vergroot het woord 'PAYROLL' in hoofdletters uit. Op de achtergrond zijn, licht vervaagd, de rest van het document met grafieken, een rekenmachine en een notitieboek met ringen zichtbaar.

2. HR- en Personeelsadministratie: Nieuwe aanwervingen, ontslagen, Dimona-meldingen en meer

Van aanwerving tot ontslag: uw sociaal secretariaat verzorgt de volledige personeelsadministratie, zowel intern als extern.

Dimona en RSZ 

Uw sociaal secretariaat verzorgt ook de personeelsadministratie. Het sociaal secretariaat meldt elke in- of uitdiensttreding en tewerkstelling bij de overheid via de verplichte Dimona-melding. Zo blijft uw onderneming conform met de RSZ-verplichtingen.

Nieuwe aanwervingen en ontslagen

Het helpt u ook bij zaken als het opmaken van arbeidsovereenkomsten en het kiezen van de juiste contractvorm voor nieuwe aanwervingen. Ook bij een ontslag of uitdiensttreding staat het sociaal secretariaat u bij. Denk aan het berekenen van de opzegtermijn of vergoeding, en het voldoen aan eventuele outplacementverplichtingen.

Beheer van afwezigheden, vakantie en ziekte

Uw sociaal secretariaat volgt aan- en afwezigheden op de werkvloer op. Denk aan het opvragen en beheren van doktersattesten, het opvolgen van verlofaanvragen en het toekennen van vakantiedagen, klein verlet of recuperatie.

Veel sociale secretariaten gebruiken daarvoor hun eigen tools. Daarmee maakt het secretariaat het eenvoudiger om afwezigheden te registreren of verlofdagen digitaal aan te vragen.

HR-ondersteuning

Tot slot zorgt het voor HR-administratie en -ondersteuning. Denk aan (ondersteuning bij) het opstellen en updaten van het arbeidsreglement, het opmaken van arbeidsovereenkomsten, en het aansluiten van nieuwe werkkrachten bij collectieve verzekeringen of pensioenspaarplannen. 

Wilt u een sociaal secretariaat inschakelen?
Vergelijk gratis vrijblijvende prijsvoorstellen op maat
arrow Vind het juiste sociaal secretariaat

3. Juridisch en sociaal advies voor werkgevers

Uw sociaal secretariaat staat u bij met juridisch en sociaal advies:

  • Arbeids- en sociale wetgeving: van een correcte toepassing van de arbeidswetgeving tot advies over loon, arbeidsvoorwaarden en meer – ook voor complexe contractvormen, zoals flex- en interimwerk.
  • Sectorale cao’s en paritaire comités: een juiste interpretatie en toepassing van (wijzigingen in) sectorale cao’s.
  • Sociale documenten: van de opmaak of controle van arbeidsovereenkomsten en ontslagdossiers tot het updaten van het arbeidsreglement.
  • Sociale inspecties: het sociaal secretariaat helpt u bij het voorbereiden op een sociale inspectie, en volgt eventuele inbreuken mee op.
Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk

Veel sociale secretariaten werken ook samen met een externe dienst voor preventie en bescherming op het werk (DPBW), of hebben zelf zo’n dienst opgericht. Daarmee helpen ze u uw verplichtingen rond preventie, veiligheid en welzijn op de werkvloer te vervullen.

Denk aan het organiseren van het medisch toezicht en het analyseren van psychosociale risico’s op de werkvloer.

Is een sociaal secretariaat nuttig voor zelfstandigen in een eenmanszaak?

Een sociaal secretariaat is nuttig (maar niet verplicht!) voor elke zelfstandige met personeel.

Als u als zelfstandige in een eenmanszaak personeel in dienst hebt. Of, op het punt staat uw eerste werknemer aan te werven. Dan is het aangeraden om contact op te nemen met een sociaal secretariaat.

Prijs van een sociaal secretariaat in 2025

Een sociaal secretariaat inschakelen, brengt kosten met zich mee. Het kan bijvoorbeeld gaan om een vaste kost per loonbrief of een maandelijks tarief dat berekend wordt op basis van het aantal werknemers dat u in dienst hebt.

Hoeveel u betaalt, hangt af van;

  • het denstenpakket waarvoor u het sociaal secretariaat inschakelt
  • het aantal werknemers dat u in dienst hebt
  • de soorten contractvormen (interim of vast, deel- of voltijds, flex- en studentenwerk …)
  • de frequentie van uitbetaling (wekelijks, tweewekelijks of maandelijkse betaling van het loon)
  • de complexiteit van de personeels- en loonadministratie in uw sector
  • de tariefbepaling van het sociaal secretariaat

Daarnaast kan het sociaal secretariaat een eenmalige opstartkost aanrekenen, en kosten in rekening brengen voor het gebruik van administratieve software.

Sommige (grote) sociale secretariaten fungeren ook als sociaal verzekeringsfonds. Als u het sociaal secretariaat ook inschakelt als verzekeringsfonds, betaalt u aan hen ook de beheerskosten voor het beheren van uw eigen socialezekerheidsbijdragen.

Wat zijn normale tarieven per werknemer voor een sociaal secretariaat?

Een sociaal secretariaat rekent doorgaans een kost aan van 25 à 40 euro per werknemer. Die tarieven zijn wel indicatief: ze kunnen sterk verschillen naargelang uw dienstenpakket, sector en andere variabelen. 

Tarieven makkelijk vergelijken?
Deel uw aanvraag snel en eenvoudig met erkende spelers

Waarom is offertes van sociaal secretariaten vergelijken belangrijk?

Het ene sociaal secretariaat is het andere niet. Door sociale secretariaten te vergelijken, krijgt u een beter beeld van de kosten, dienstverlening, digitale ondersteuning en schaalbaarheid van verschillende spelers.

Reden 1: Transparantie van kosten

Door offertes bij verschillende sociale secretariaten op te vragen, krijgt u meteen een beeld van de kosten én de verdeling van die kosten. Op uw offerte vindt u immers niet enkel een maandelijkse kost of kost per werknemer, maar ook een overzicht met de kostenposten. 

Welk sociaal secretariaat is het goedkoopst?

Dat hangt sterk af van uw situatie. Welk sociaal secretariaat de voordeligste dienstverlening aanbiedt, hangt onder meer af van de omvang van uw onderneming en de sector waarin u actief bent.

Via ons offerteformulier kunt u snel en eenvoudig vrijblijvende prijsvoorstellen opvragen bij meerdere erkende sociale secretariaten tegelijk.

Een lid van een dienst voor bescherming en preventie op het werk controleert een metalen installatie in een bedrijf. Ze draagt een lichtgroen mondmasker, semi-transparant haarnet, een witte jas en blauwe hygiënehandschoenen. Ze heeft een klembord vast waarop ze iets noteert.

Reden 2: Kwaliteit, aard en relevantie van ondersteuning

Tijdens het vergelijken van offertes krijgt u niet enkel een beeld van de kosten, maar ook van de mogelijke dienstverlening. Die verschilt immers sterk per secretariaat. 

Door het voor u relevante aanbod te vergelijken, krijgt u zicht op uw opties. Zo kunt u makkelijk de verschillende diensten aan elkaar aftoetsen, en het dienstenpakket kiezen dat het beste past bij uw bedrijf.

Reden 3: Software en automatisatie

Van de digitale aanvraag van verlofdagen tot afwezigheidsregistratie: veel sociale secretariaten bieden handige tools aan waarmee u alledaagse processen automatiseert. Het gebruik van die tools brengt vaak extra kosten met zich mee, maar zorgt ook voor meer efficiëntie en overzicht

Reden 4: Flexibiliteit en schaalbaarheid

Er zijn heel wat erkende sociale secretariaten in België, maar niet elk sociaal secretariaat is even geschikt voor elke onderneming. Het ene secretariaat is bijvoorbeeld voordeliger voor kleine ondernemingen, terwijl het andere sociaal secretariaat zich focust op bedrijven met een sterk groeiend personeelsbestand. 

Is uw onderneming uw huidige sociaal secretariaat ontgroeid? Dan is overstappen vaak interessant en voordelig. Verken uw opties gratis en vrijblijvend via het offerteformulier onderaan deze pagina.

Een gouden vergrootglas boven een icoontje van een werknemer. Langs weerszijden (linksonder en linksboven het vergrootglas) liggen telkens 2 ronde houten buttons met hetzelfde witte icoon, op een lichtblauwe achtergrond.

Hoe kiest u het beste sociaal secretariaat voor uw onderneming?

Geen enkel sociaal secretariaat biedt de ideale of juiste dienstverlening voor élke onderneming. Welk sociaal secretariaat het beste bij u past, hangt af van uw sector, de omvang van uw onderneming, de dienstverlening die u wenst, en de bijhorende voorwaarden en kosten.

1. Sector en omvang onderneming

Als werkgever kunt u kiezen uit heel wat sociale secretariaten. Over het algemeen hebt u keuze uit:

  • Grote spelers, die diensten aanbieden die passen bij ondernemingen uit verschillende sectoren, met een klein tot groot aantal werknemers
  • Niche spelers, die zich focussen op ondernemingen in een specifieke sector.

Het aanbod en de tariefbepaling binnen die 2 groepen verschilt enorm. Bent u actief binnen een complexe sector? Dan is het interessant om een sociaal secretariaat te kiezen dat zich toespitst op die sector.

2. Dienstverlening en digitale platformen/tools

Elk sociaal secretariaat biedt minstens het beheer van uw loon- en personeelsadministratie. Daarnaast kan een sociaal secretariaat heel wat extra diensten aanbieden. Denk aan een externe dienst voor bescherming en preventie op het werk, juridisch advies, opleidingen en workshops, en digitale HR-tools.

Bij het ene sociaal secretariaat is het standaard dienstpakket wat ruimer dan bij het andere. Let op welke diensten standaard zijn inbegrepen, en voor welke diensten u extra betaalt

Kies het sociaal secretariaat met het aanbod dat het beste past bij de noden van uw organisatie.

Welk sociaal secretariaat past bij uw onderneming?
Ontvang gratis geheel vrijblijvende prijsvoorstellen op maat
arrow Vind het juiste sociaal secretariaat

3. Contractduur en opzegvoorwaarden

Ook de voorwaarden rond de samenwerking zijn relevant. Let in het bijzonder op de contractduur (de minimale duur van uw samenwerking tussen uw organisatie en het sociaal bureau) en de opzegvoorwaarden

Vaak geldt een minimale contractduur van 3 à 4 jaar: voor die tijd kunt u uw samenwerking niet stopzetten.

4. Tariefbepaling

Hoe bepaalt het sociaal secretariaat de kosten? Er zijn heel wat opties:

  • een kost per loonbrief
  • een vast maandelijks bedrag (dat meegroeit met uw onderneming)
  • extra kosten voor het gebruik van software 
  • extra kosten voor diensten waarvan u sporadisch gebruik maakt (bijvoorbeeld voorbereiding op sociale inspectie, opmaken ontslagdossier, aanwerving nieuwe werknemer in kleine ondernemingen enzovoort)

Welke tariefbepaling past het beste bij uw organisatie? Welke diensten vallen onder het vaste dienstenpakket? En, welke maandelijkse kosten kunt u zelf dragen? 

Ee dame met lichtgele nagellak in een rode blazer boven een jurk met geel en bruin bloemenmotief heeft in elke hand een document vast. In haar rechterhand heeft ze ook een zwarte pen. Op de achtergrond, vervaagd, een werktafel met laptop, bureaulamp en documenten.

Offerte sociaal secretariaat aanvragen? Ontvang voorstellen en vergelijk prijzen op maat

Snel, eenvoudig en gratis volledig vrijblijvende voorstellen aanvragen bij erkende sociale secretariaten in België? Dat doet u via onderstaand offerteformulier:

  1. Beschrijf uw situatie en deel relevante bedrijfsinformatie (sector, btw-nummer, aantal personeelsleden …)
  2. Omschrijf uw aanvraag (welke diensten heeft u nodig? Waarin wenst u ondersteuning?)
  3. Vul uw contactgegevens in
  4. Verzend uw aanvraag snel en eenvoudig naar verschillende erkende sociale secretariaten
  5. Ontvang gratis vrijblijvende prijsvoorstellen op maat

U hoeft vervolgens enkel nog uw opties te vergelijken, en het voorstel te kiezen dat het beste past bij uw onderneming

Ontvangt u graag persoonlijk advies en offertes op maat?
Vul vrijblijvend het formulier in en vergelijk gratis offertes
arrow Ontvang en vergelijk gratis offertes op maat

Veelgestelde vragen

Is deze service helemaal gratis?

+
Ja, onze service voor het aanvragen van offertes is volledig gratis. Ook onze specialisten die de offertes opmaken doen dit gratis voor u.

Wat kan ik verwachten?

+
Zodra u het formulier heeft ingevuld, bellen wij u op voor enkele bijkomende vragen. Zo kunnen we u matchen met de specialisten die het meest geschikt zijjn voor uw aanvraag. Vervolgens nemen deze specialisten contact met u op om een offerte op maat te kunnen opstellen. Dit is volledig gratis en vrijblijvend. Tenslotte kunt u vergelijken en de beste specialist kiezen.

Ben ik verplicht om voor iemand te kiezen?

+
Nee, de offertes zijn volledig vrijblijvend. U bent dus zeker niet verplicht om een specialist te kiezen.

Waarom moet ik al mijn gegevens invullen?

+
Veel van onze specialisten werken enkel in bepaalde regio’s. We hebben uw adres dus nodig om u te kunnen matchen met de juiste specialisten. Bovendien moeten de specialisten vaak ter plaatse komen om een offerte te kunnen opmaken, dus is het handig als ze meteen over uw adres beschikken. Uw telefoonnummer hebben we nodig om u snel te kunnen contacteren zodat we uw aanvraag kunnen vervolledigen en doorsturen. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en zijn enkel zichtbaar voor de specialisten met wie u gematcht wordt.

Komen de specialisten ter plaatse?

+
Wanneer het gaat om een renovatieproject komen onze specialisten bijna altijd ter plaatse. Dit is nodig om een correcte offerte op maat te kunnen opstellen, aangezien de prijs van een renovatieproject afhangt van een heleboel factoren.

Hoe snel krijg ik mijn offertes?

+
Zodra wij uw aanvraag hebben ontvangen, bellen wij u op binnen de 48u. Op dat moment versturen wij uw aanvraag meteen naar de juiste specialisten die u ook binnen de 48u zullen contacteren voor een offerte.

Worden jullie specialisten gescreend?

+
Ja, al onze specialisten worden onderworpen aan een kwaliteitscontrole vooraleer ze kunnen toetreden tot ons netwerk. Onze gebruikers kunnen de specialisten bovendien een review geven. Deze kunt u raadplegen om een nog betere keuze te maken. U kunt achteraf zelf ook de specialisten beoordelen. Met negatieve feedback gaan we meteen aan de slag om steeds de beste kwaliteit te kunnen bieden.
Wil je tot 5 gratis offertes ontvangen ?