Call center (in-, outbound)

Een Callcenter kan u op vele manieren helpen. Door verschillende telefoonnummers, oude klanten en prospects op te bellen kunnen ze een hele boel leads voor u generen. Afhankelijk van wat u nodig hebt vertrouwt u beter op het ene of het ander callcenter.

Maar wat kost dat nu zo'n Callcenter? Alles hangt natuurlijk af van uw opzet. Een boost voor uw verkoopcijfers door aan cold calling te doen kan een hele boel leads, en nieuwe klanten, opleveren. Maar dit vraagt ook meer telefoontjes om rendabel te zijn. De prijs en ROI van een callcenter zijn afhankelijk van uw noodzaak en de doelstellingen van uw marketingactie. Voor meer informatie, vul bovenstaand formulier in en ontdek de voordelen van een Calllcenter. U ontvangt snel meerdere offertes van verschillende Callcenters en vergelijkt zelf rustig de prijzen en formules.

 Call center (in-, outbound) nodig?
Vergelijk gratis en vrijblijvend offertes

Sommige termen zorgen wel al eens voor verwarring bij mensen die op zoek zijn naar een Telemarketingoplossing. Even een kleine uitleg bij een aantal complexe termen:

  • Inbound telemarketing: inbound telemarketing is een oplossing voor wie een tijdelijke toestroom aan telefoontjes verwacht, of een klantendienst wil laten runnen door een callcenter. Het callcenter neemt binnenkomende oproepen van nieuwe en/of bestaande klanten op.
  • Outbound Telemarketing: Bij outbound telemarketing ligt het initiatief van het telefoongesprek bij het callcenter zelf. Zij bellen een oude klant, prospect, of vreemden (cold calling) op en stellen uw product of dienst voor.
  • Scripts: telefoonscripts worden vooral gebruikt bij beginnende telemarketingagents. Concreet staat op een script wat zeker gevraagd moet worden. Een telemarketeer verkoopt enorm veel verschillende producten op een beperkte tijd. Op zich heeft een werknemer van een Call Center dus niet de tijd om uw product volledig te leren kennen. Met een script krijgen ze een antwoord op een aantal basisvragen en kunnen ze dus aan de slag.