Teleprospectie - afspraakplanning

Een callcenter inschakelen voor teleprospectie of afspraakplanning?

Teleprospectie en afspraakplanning zijn ideaal om door een call center te laten doen. Het systeem is simpel, u werkt samen met een call center en overloopt een strategie. Ze moeten bijvoorbeeld zo veel mogelijk afspraken met bedrijven uit antwerpen inboeken om uw product te verkopen. Zij zullen de bedrijven proberen contacteren en voor u een afpsraak inboeken. Dit zijn de voordelen van teleprospectie met afspraakplanning:

De afspraken worden voor u gemaakt
Dat is het grote voordeel voor u en uw verkopers. De afspraken worden rechtstreeks in uw agenda geboekt. U hoeft gewoon ter plaatse te gaan om uw product aan de man of vrouw te brengen.

Geen tijd verliezen aan prospectie
U kunt uw tijd spenderen aan het belangrijkste, potentiele klanten overtuigen. U verliest dus niet langer de helft van uw dag aan prospectie.

Genoeg call centers op de markt
Het grote voordeel is dat er voldoende spelers op de markt zijn. U kunt ze dus tegen elkaar uitspelen. Maar vergelijk vooral verschillende kwalitatieve call centers, zodat u met een goed call center samen werkt..
Offertes vergelijken voor teleprospectie / afspraakplanning

Een professioneel call center zal uw potentiele klanten rustig benaderen en probeert met hen een afspraak in te boeken in uw agenda.

Hoe een goed call center kiezen?

Volg deze 5 tips om een goed call center te kiezen. Zo vindt u de beste speler met de beste service en prijs voor uw project:

  1. De grootte van uw onderneming moet in relatie staan tot de grootte van de telefoonactie. Wanneer u contact opneemt met een bureau voor afspraakplanning moet u duidelijk communiceren hoe groot uw bedrijf is en wat uw capaciteit is. Indien de Telemarketeers namelijk te veel afspraken zouden maken en uw bedrijf deze toevloed aan klanten niet aan kan hebt u een probleem.
  2. Zorg dat de telemarketeers uw klanten begrijpen. Uw toekomstige klanten zullen wel een aantal vragen hebben voor ze een afspraak willen maken. Zorg dat u er zeker van bent dat de telefonisten deze vragen kunnen beantwoorden. Uw firma maakt een hele slechte indruk wanneer de vraag van een toekomstige klant niet beantwoord kan worden.
  3. Ga na of het Call Center een technische capaciteit heeft die hoog genoeg ligt voor jouw vraag. Hoe meer telefoontjes er moeten gebeuren, hoe meer personeelsleden er nodig zijn en hoe meer capaciteit het callcenter zal moeten hebben.
  4. Vraag naar de strategie van de Telemarketeers. Hoe beginnen ze het telefoongesprek. Wat is hun techniek om mensen te overtuigen van de kwaliteit van uw onderneming? Als je hierover tevreden bent kan je gebruik gaan maken van een call center.
  5. Vergelijk aanbieders. Er zijn meerdere callcenters met verschillende prijzen, verschillende specialisaties en verschillinde. Vul daarom onderstaand formulier in en vergelijk verschillende aanbieders.
Callcenter offertes vergelijken
 Teleprospectie - afspraakplanning nodig?
Vergelijk gratis en vrijblijvend offertes