\n                        
Extra kosten bij huur<\/p>\n                        
<\/p>\n                        
\n
\n
De verstrekker kan eventuele transportkosten <\/strong>aanrekenen. Schade bij verhuur kan ook betekenen dat de verstrekker een schadevergoeding <\/strong>aanrekent.<\/p>\n\n\n\nHeb je geen recht op een verhoogde tegemoetkoming en verkeer je niet in een behartenswaardige situatie? Dan kan de verstrekker een waarborg <\/strong>vragen.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n                    <\/div>\n            <\/div>\n        \n\n\n<\/span>Onderhoud en reparaties<\/span><\/h4>\n\n\n\nVoor het onderhoud of eventuele reparaties aan het hulpmiddel dekt de VSB een vast deel van de kosten. <\/p>\n\n\n\n
<\/span>Dit betaal je zelf<\/span><\/h4>\n\n\n\nNaast je persoonlijk aandeel zijn er bepaalde kosten die je zelf draagt:<\/p>\n\n\n\n
\n- Supplement voor duurdere merken of modellen.  <\/strong><\/li>\n\n\n\n- Extra kosten voor een hulpmiddel dat meer geavanceerd is dan het hulpmiddel dat de verstrekker voorstelt en je echt, strikt nodig hebt<\/strong>. <\/li>\n\n\n\n- Supplement voor niet noodzakelijke aanpassingen<\/strong>.<\/li>\n\n\n\n- Kosten voor onderhoud en reparaties die boven het forfait liggen<\/strong>. De VSB betaalt een vast bedrag voor onderhoud en reparaties van een mobiliteitshulpmiddel. Is dat vaste bedrag opgebruikt? Dan betaal je de bijkomende onderhoud- en reparatiekosten in de meeste gevallen zelf.<\/li>\n<\/ul>\n\n\n\n            \n                     \n                          \n                    <\/div>\n                     \n                         Gegarandeerde vergoeding<\/p>\n                         <\/p>\n                         \n \n Je ontvangt wel steeds een vergoeding overeenkomstig met het hulpmiddel dat je strikt nodig hebt<\/strong>. Ook als je bijvoorbeeld een duurder of meer geavanceerd model kiest. <\/p>\n\n\n\nHet verschil tussen de prijs van het strikt noodzakelijke en het meer geavanceerde hulpmiddel betaal je zelf.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n                    <\/div>\n            <\/div>\n        \n\n\n <\/span>Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap (VAPH)<\/span><\/h3>\n\n\n\nHet VAPH zorgt voor een terugbetaling voor bepaalde meerkosten voor hulpmiddelen en aanpassingen aan hulpmiddelen<\/strong>. Je vindt de mogelijkheden terug op de refertelijst.<\/p>\n\n\n\n<\/span>Hernieuwingstermijn<\/span><\/h3>\n\n\n\nWie een mobiliteitshulpmiddel koopt en daarvoor een volledige of gedeeltelijke terugbetaling ontving van de VSB, mag dat hulpmiddel na een bepaalde periode vervangen<\/strong>. Je ontvangt opnieuw een tussenkomst<\/strong>.<\/p>\n\n\n\nDe hernieuwingstermijn is afhankelijk van het type hulpmiddel<\/strong>. Om het hulpmiddel te vervangen, moet je een volledig nieuwe aanvraag <\/strong>indienen. Wie een gelijkaardig hulpmiddel nodig blijkt te hebben, mag meestal rekenen op een iets eenvoudigere aanvraagprocedure.<\/p>\n\n\n\n