<\/span>Tips bij het contacteren van je verzekering<\/span><\/h2>\n\n\n\nEen vochtprobleem oplossen doe je best door zo snel mogelijk je verzekeraar te contacteren. Deze stuurt een verzekeringsagent naar jou toe om een verslag op te stellen van de situatie. Op basis van dit verslag bepaalt de verzekeringsmaatschappij hoeveel de eventuele dekking van de vochtschade bedraagt. Hieronder geven we nog vier tips om je aanvraag zo vlot mogelijk te laten verlopen:<\/p>\n\n\n\n
\n- Stel een lijstje op met de beschadigde goederen en materialen en voeg foto\u2019s toe als bewijs. Indien mogelijk, kan je ook de aankoopfacturen en offertes reeds klaarleggen<\/li>\n\n\n\n
- Maak een schatting van de herstelkosten (liefst op basis van de offertes) om de beschadigde goederen te herstellen of te vervangen<\/li>\n\n\n\n
- Op basis van deze schatting leg je een bewijsformulier neer van de meest dringende en noodzakelijke kosten<\/li>\n\n\n\n
- In het geval dat je een lekdetectiebedrijf<\/a> hebt gecontacteerd, bezorg je best het rapport van het bedrijf aan je verzekeraar. De meeste verzekeraars gebruiken dit rapport voor de terugbetaling van je schadekosten en voor de lekdetectie zelf (bijv. het openbreken van de vloer of uitbreken van de muur).<\/li>\n<\/ol>\n\n\n\n